100114

En månad till alla♥dag idag...

Idag har jag varit på Mvc från kl 8.00-10.30. Startade med att få gör glukosbelastningen. Fick en stor mugg med 2dl sockervatten i. Pressade i min citron och det skulle drickas inom 5 min plus ett litet glas med vatten. Var inte alls så äckligt att dricka som många säger. Smakade som söt citron saft. Så det gick ner ganska lätt.
Efter två timmar (tiden gick ganska snabbt ändå, efter att tittat i 4 tidningar) så togs ett blodprov i fingret för att kolla så jag inte hade fått gradivitetsdiabetes, alla prover var bra.
Fick även tagit mitt blodtryck som var lite högt, så jag fick lämna ett urinprov men det var även bra det.
Hade ökat i vikt med ytterligare 2,5 kg väger nu 57 kg. Har totalt gått upp 9 kg sen jag blev gravid.
Fick också en massa nya tider för kontroll. Ska besöka Mvc varannav vecka nu. Tid för vårt andra ultraljudsbesök blev den 8/2, längtar redan dit. Få se vårt lilla hjärta igen:)

Så det var mitt besök idag hos barnmorskan, ganska långt besök men som jag skrev så gick tiden väldigt snabbt!
Var gott med fika när jag kom hem sen, man skulle ju göra detta på fastade mage.

Nu ikväll blir det mys framför tvn, kanske någon bra film.
Ska också göra mig en god milkshake, en nyttig en på banan, mjölk o lite vaniljsocker!
Mums, kanske min nya cravings denna tid?

Kram


Gott med hemmgjord shake!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0