Oboymuffins:)

Igårkväll var jag duktig o bakade muffins. Hade inget gott hemma så tänkte muffins går snabbt att göra.
Älskling hittade ett grundrecept på vanliga muffins på nätet, som jag testade. För att göra det mer spännande hade jag oboypulver i. Tog mina fina grönrandiga formar som jag köpte på höstmarkanden, lite skojigare med annat än vita!
Var stora formar, så blev bara 7 muffins. Men goda blev dem i allafall, det e ju huvudsaken!

Tänkte bjuda på receptet:

* 2 dl socker
* 3 dl vetemjöl
* 50 gram smör ( går lika bra med flytande på flaska, slipper man smälta det)
* 2 ägg
* 1 dl mjölk
* 1,5 tsk bakpulver
* 2 tsk vaniljsocker
* 4 msk oboypulver

Sen kan man ju ha i krossad choklad eller banan eller ngt annat gott i med!



Tänkte prova mig på att baka typ sådana här cupcakes någon
gång, med färgad glasyr o ngt sött på toppen.

Just nu för stunden håller älskling på att laga mat.
Kött, med potatis, brytböner o grönpepparsås blir det idag...
Säkert jättegott!!!
Han e alltid duktig på att laga mat, o e gullig som alltid gör det med:)
Tack älskling!

Ikväll ska vi se på familjen annolunda, sen blir det en ny Beck film: Stormens öga...'
Igår tittade vi på Avatar, var väl sådär bra!

Trevlig dag, kram kram...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0