100219

Ikeadags idag, och yippien hurra de hade allt vi skulle ha...
Trodde först de hade slut på skötboret vi skulle ha eftersom där stod tillfälligt slut, men tus som vi hade så fanns det på lagret:)

Åt också en god lunch på Ikea, mamma och jag åt lax, och älskling åt köttbullar.
Efter Ikea gick vi en runda på babyland. Har aldrig varit där förr, var ganska stort men de är ganska dyra.
Såg en säng för 8500:- då är jag himla glad att vi hittade vår för 500:-
Förstår inte att man kan köpa så dyr säng?
Blev i allafall en ljusrosa filt i flanell med Mumin på! Jättesöt...

När vi kom hem så började vi med att skruva ihopa skötbordet var verkligen ingen svår sak att få ihopa, hur lätt som helst!
Sen skulle vi sätta upp tre röda hyllor som vi köpte Ikea med. En gick bra men de andra två gick inte var inget motstånd i väggen. Så älsklings pappa ska hjälpa oss med det.

Förutom dette blev det väldigt mysigt i lilla rummet nu, liknar allt mer ett babyrum nu.
Blev jättenöjd.
De färgade korgarna jag köpte var jättefina, bra att ha lite strumpor i o annat smått.

Efter vi var klara med allt gick jag upp o bäddade bebbes säng. Var bara ett av mina påslakan som passade ikeas täcke. Blev ett rosa me vita blommor som jag hade när jag var liten. Blev sött...
Fattas bara kudde nu som vi ska få...

Sen ikväll har vi varit hos mamma o ätit goda varma mackor.

Nu e vi åter hemma. ska se på solsidan sen. Sen blir det film!



Så här ser den söta filten ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0