Vellingeblomman!

Idag var det en sådan dag som man bara kände för att ligga kvar i sängen hela dagen. Vaknade med huvudvärk o hade inget att göra under dagen.
Låg kvar ett litet tag efter att älskling gått upp, vilade o kelade med kise lite.
Men till sist fick jag mig ändå ur sängen till slut, hoppade in i duschen o gjorde mig klar.
Sen kom älskling med den iden att vi kunde köra till Vellingeblomman, o det tyckte jag var en väldigt bra ide, eftersom jag aldrig varit där.
Vi hade lite svårt att hitta dit först, men till slut kom vi rätt.
Var jättemysigt att gå där o titta på allt. Var även inne o hälsade på djuren, fanns tre åsnor o ett får...

Köpte två tomtar där en som var guldfärgad som jag tänkte ha på skänken till jul. Passar inte så bra med röda tomtar där, så det får bli tomtar i svart, grått, guld o vitt.

Efter vi gått rundan inne i butiken körde vi mot Sjöbo igen hade blivit ett fasligt väder ute med blåst o regn, fy vad trist!
Men de har ju lovat oväder ikväll så...
Det gäller att hålla sig inne!

Just nu för stunden står dagens middag i ugnen, har provat ett nytt recept som säkert blir jättegott...
Jag o Bebbe är jätte hungriga.

Sen ikväll blir det Bonde på Tv, med mys med en massa tända ljus, behövs i detta höstrugg.

Trevlig kväll, Kram!


Den ena åsnan som jag lyckades fånga på en någorlunda bild!

Ett får som inte var lika lätt att få med på bild...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0