26/11-09

Idag började dagen med att vi körde upp till mamma o fikade, sen hjälpte vi till att hänga upp gardiner hos henne i kök o sovrum! Jag blev den som fick stryka, men det gick bra för mig.

Efter det tog vi en runda till den nya affärn som öppnat här i Sjöbo som säljer en massa scrapbook o kort tillbehör en massa fint där. Köpte band o siffror till mina krukor.

Det blev en sväng till Rusta o Öb sen efter det. Mamma skulle köpa ljusstakar där. Själv var jag inne på Babyproffsen o kikade, så mycket sött till bebbe. Blev en body, vit med stjärnor på för 39:- var inte så farligt dyrt!

Sen var det hem igen o handla lite mat o goda lussekatter till kväll. Sen var vi uppe hos mamma igen, jag hjälpte henne med hennes adventsljusstake, samma som min men med röda ljus. Blev jättesött!

Nu e vi hemma igen, har dammsugat, gjort min adventsljusstake, fattas nog bara lite mossa o några röda bär tror jag sen blir det klart! Nu ska vi laga mat, blir spagetti o köttfärs idag, gott...

Ikväll blir det någon film, antingen Wallander. läckan eller den sista Johan Falk!

Trevlig kväll! Kramiz

Lite bilder på vårt julpynt som det har blivit hittils...


Julstjärnan vi köpte på Rusta, o min vita julängel!


Min halvklara adventsljusstake, visst blev det fint?


Juligt köksfönster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0