25/11-09

Hej allesammans!

Idag var det onsdag o lillördag.
Blev ingen städning i måndags så det fick bli idag i stället.
Min snälla mamma var här o hjälpte mig att putsa alla fönster så jag slapp det.
Efter jag städat strök jag julgardiner till köket, blev jättemysigt när vi hängt upp dem.
Köpte också röda julstjärnor (blommor) till fönstret, som jag hoppas inte vissnar allt för snabbt...
Min lilla pepparkaksgubbe fick också ta plats.

I storarummet satte älskling upp våra nya stjärnor på fot, gick väl helt okej utom att han lyckades ha sönder en men var inte värre att det går att fixa. Blev i allafall jättesnyggt.
Min julängel från förra året fick sitta i ett av fönstren!
Älskar att göra julfint här hemma, är så mysigt!!!

Resten av tomtarna får vänta tills närmare lucia.
Bad älskling att gå ut efter den lilla ljusstaken till köket o visst kom han in med den, men med sig hade han också vår lilla gran, men den åkte ut lika snabbt som den kom in. Ingen gran förrän närmare jul.

I eftermiddags var vi på Bo Olsson, blev några inköp där.
Fick äntligen en stor tomte till skänken, ville egentligen ha en lite större men de var så dyra kostade 300-400:-
köpte även katt o vovvegodis, 4 vita ljus till min adventsljusstake jag ska göra i terrakotta krukor.
Sen blev det ett smideshjärta att hänga i fönstret med värmeljus i.

Ikväll blir det bonde o lite gott, bla lussekatter!!!

Så har min dag varit.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0