Valborg o Kalas!!!!

Känns som evigheter sen man skrev här sist, men nu har ja tagit mej tid att skriva lite hur de senaste dagarna varit!

Vi hade en lugn o skön valborg, älsklingen jobbade på dagen, sen var vi hemma o åt god mat på kvällen. Som mamma o ja hade lagat, blev verkligen gott! Kassler med chilisås, potatis gratäng o lök o tomatsallad!!!!
Senare på kvällen var vi en sväng i Vomb hos Jojjo o Danne, var trevligt, blev inte så sent heller så det var skönt!

I fredags, 1 maj var vi svågerstorp med älslingens mamma o pappa. Jag var inne en runda på Stoff o stil o köpte lite fina tyger. De hade sytt upp jätte söta hängslebyxor o en tröja till små barn där. så jag köpte tyg o mönster som jag ska sy till lille August verkligen jättesött!
Vi var också inne om en sväng hos BengtÅke o Eva innan vi körde hem!

Igår lördag var vi på 18 års kalas i Vanstad, var Didrik som fyllde år! Blev en massa god mat o goda kakor, Vi var så mätta till slut, men gott var det!

Idag söndag var det kalas igen, 50års kalas har vi varit på i vollsjö! Fick en massa god mat där med, lite blandade rätter blev det!

Fick även träffa August idag, han hade växt mycket sen sist vi såg han, han e en riktig liten gullunge!
Bengt:åke o Eva hade med ett spegelbord som vi köpt av dem! Det är från 1920.talet o var jättefint. Fick även en gammaldags stol till o en sådan skål med bringare man hade förr i tiden!
Blev super fint uppe i vårt sovrum, snyggt med gamla möbler! Var lite problem att få upp det där, men med tre män så gick det!!!


Så här fint blev det i vårt sovrum; (jag kom visst oxå me på bild)

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej, gud vad jag gilla din er spegelbyrå, vart har ni hittat den ser gammal och mycket fin ut. En sån skulle jag viljat haft i mitt sovrum :=)

2009-05-04 @ 09:35:31
URL: http://lantligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0