Vi nådde i allafall vårt mål till slut!!!

Som jag srev för några dagar sen så skulle jag till Rinkaby igår med Michelle o hennes mamma!
Det började nästan bra, hade ju fått för mig att Michelle hade skrivet att jag skulle ta bussen kl 8.43. Men när jag tittade i busstabellen på morgonen såg jag att den gick kl 8.34
Hade alltså vänt på siffrorna. När jag upptäckte detta var kl 8.10. så det blev raska tag ner till busstationen, men var där fem min innan bussen gick så det var ju ingen större fara.

Kl 9.10 var jag framme i Gärsnäs där de hämtade upp mig, vi började vår färd mot Rinkaby. Michelle var kartläsare. Hon hade tittat öppetiderna på nätet, och sa de öppnade vid tio.
När vi hittat till tygaffärn, säger Michelle
- E det vardag idag, för då öppnar de kl 13.00, o mycke riktigt de gjorde det stod tydligt på deras dörr...
Så man kan väl säga att vår otur började redan här men det var ju inte hala världen..
Vi bestämde oss för att köra mot Degeberga till en stor broderi affär som de kände till. Så skulle vi stanna o fika på vägen dit med.
När vi kom vid Åhus körde vi lite fel så vi fick köra in på en liten väg, som man också kunde ta.
När vi kommit en bit så tycker Michelle det luktar lite bränt, o frågar om bilen mår riktigt bra.
Då ser vi alla att det plötsligt börjat ryka ur moterhuven, fanns inte så mycket att göra än att stanna bilen o gå av.
De testade ringa Michelles pappa men kom på att han nog var ute o spelade golf, o var hemma igen vid tre, kl var då elva. Vi gick o fikade under tiden så tänkte vi hur vi skulle lösa det hela.
Som tur så var där en traktor med en snäll man i som anade att vi hade problem o ringt efter hjälp till oss.
Kom ytterligare två män som bogserade oss bort till en parkering en bit bort. Tur det finns så snälla folk.

Först var det tänkt att vi skulle vänta till Michelles pappa kom men hennes mamma sa det var okej att vi tog bussen till Rinkaby, så vi kom till den där tygaffärn i alla fall.
Så kl 13.20 tog vi först en buss till Kristianstad sen byta vi där o åkte vidare till Rinkaby.
Gick ca 1,5 timme i affären, mycket tyg att titta på. Köpte ett gult o grönt randigt stretch tyg o så ett annat grått velour tyg, båda var tänkta till vovve kläder. Köpte också gul mudd, o sådans bokstäver man stryker på med texten busig!

Kl 16.15 tog vi bussen mot Kristianstad igen, sen var där lite tid över till den vbusssen mot Simrishamn gick. Så då passade vi på att fika lite hemmbakade småbröd, som var jätte mumsiga.
Vid fem tog vi bussen mot Simrishamn, trodde det skulle ta ca en timme, men inte det.
Det tog hela en o en halv timme dit. Vi visste att bussen från Simrishamn som skulle ta oss båda hem gick 18.25, trodde ett tag vi skulle missa den. Vi hade ju haft sådan otur redan så varför inte????
Men vi hann med den precis o skönt var väl det, nästa buss gick inte förrän 20.10.

Hemma i Sjöbo var jag igen kl 19.10
gissa om et var skönt.
Vi hade i alla fall nått vårt mål o kommit hem. Sen fick vi träffas o det var väl huvudsaken!

KAN MAN HA MER OTUR???
NÄ TROR INTE DET....

Idag onsdag har jag stor städat har också sytt en tröja av de randiga tyget, med bokstäverna på som jag strykte fast, blev jätte tuff.

Nä nu orkar jag inte skriva mer, har nog aldrig skrivet så långt inlägg tror jag,
Hoppas det inte var allför tröttande att läsa?

Kramar


De här snygga ljusstakarna fick jag av mamma idag, hade vårrensning på Zorina, hade satt
ner priset till 30:- styck så var inte så jätte dyra..


Så här tuff blev tröjan jag sytt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0