Helgen:)

Fredag!
Som jag tidigare skrev skulle vi passa Alice denna dag. Hon kom vid halv ett.
På eftermiddagen gjore vi tacos som Alice hade bestämt. Var gott som vanligt alltid gott med tacos!
Såserna får man inte glömma, ingen sås inga goda tacos....
Sen på kvällen tittade Alice o älsklingen lite på Ice Age 3, själv syde jag en hundtröja. Blev en grå i plych tyg med ärmar o snobben på ryggen! Jättesöt blev den.
Senare på kvällen såg vi alla en film som gick på tv, another teen movie, har sett den ett par gånger innan men såg den ändå, nog mest för där var inte så mycket annat bra att se!
Klockan halv elva blev det sängdags lite svårt att sova den natten, så man var ganska slut dagen efter!!!!!

Lördag!
Igår lördag var vi uppe hos pappa o lena i Ängelholm. Var sommarfest nere på torget! Lite musik o lite annat skoj.
Var en runda i pysselaffärn, storyhouse som den heter. Köpte ett scrappbook album på rea hade kostat 160:- kostade nu 50:- så lite av ett fynd var det.
Har länge tänkt att göra ett album med djuren, Kasper, Molly, Kisemise o Zimba så var glad att jag hittade ett som jag tyckte om som inta var så fasligt dyrt heller. Har blivet två sidor som jag gjort idag idet. Var evigheter sen man scrappade så det var skoj, blev jätte nöjd med sidorna med så det var skoj.

Vi åt lunch uppe i ängelholm, som vi köpte på ica. Var lite blandad mat i en disk som man fick själv välja vad man ville ha. Jag tog lite kall potatis sallad o en bit kycklinfile, fetaost o gorgenzola sås. Var lagom portion o gott var det med, Satt nere vid rönne ån på en brygga o åt, var jättemysigt, Mycket folk att titta på eftersom där var fisketävling.

Sen hände det väl inte så mycket mer var uppe en stund hos Lena innan vi skulle hem. Käkade pizza senare på kvällen.
Är inte så glad i pizza längre men var helt okej ändå.
Klockan 20.45 skulle vi ta tåget hem som sist, så bra för då hinner man med bussen från Lund tio, hemma elva...
Men där gick inget tåg förrän 21.04, o då var man inne i Lund 22.08. Så typiskt för bussen gick 22.05.
När vi hoppade av tåget såg vi att femman gick 22.10 men så klart missade vi den precis med.
Så det fick bli en runda in på Burger King, sen bussen hem 23.05, hemma i Sjöbo var vi 24.00.
Då hämtade vi Kasper hos Lhs föräldrar, gissa om han blev glad när vi kom.
När vi kom hem stöp vi i sängen nästan direkt, var helt slut båda två.

Söndag!
Det var idag det.
Inte hänt så mycket idag, har mest tagit det lungt. Var uppe hos mamma några timmar innan med Kasper. Älsklingen var en runda ute på Svågerstorp med Anders o Martin.
Vilade lite uppe hos mamma, var jättetrött innan idag, men känner mig piggare nu.
Sen när vi kom hem dammsugade jag o sorterade lite tvätt.
Satte mig sedan ner o pysslade lite med albumet.
Nu ikväll skulle vi göra piroger till kvällsmat, lyckades inte så bra med degen var inte den vi brukade göra, så älsklingen håll på bli smått tokig o gav nästan upp. Blev sju piroger, fler får det bli imorgon men då med den andra degen!

Så har min helg varit, hänt ganska mycket men det har bara varit kul!
Kram


Albummet som jag köpte, klistermärket jag köpte på
hörby marknad kom till användning:)


Första sidan på Kasper, köpte även lite scrapp book papper igår, här är några
av dem tyckte det me tassar o ben var så sött.

Andra sidan blev med Molly, detta papper med körsbär var också väldigt sött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0