Göteborgstripp:)

Då var vi hemkomna från Göteborg, klockan fem igår var vi hemma i Sjöbo.
Åkte tåg till Laholm, sen fick det bli buss till Lund pga spårarbete. Men det gick också bra det, var ju fina bussar!

Uppe i Göteborg hade vi det jättebra, fint väder lagom varmt. En liten regnskur på torsdags eftermiddagen men det var snabbt förbi igen.
Vi var uppe i Gtb kl halv elva på torsdags förmiddagen. Sen blev det taxi till hotellet, Gothia Towers bodde vi på. Jättefint att bo där.
Vi fick inte våra rum förrän kl tre, så det fick bli en runda in till stan först. Nordstan var där vi gick först, åt pasta buffe där som vi brukar, var mumsigt...
Sen gick vi o kikade lite i affärer, köpte en klänning o en kjol på rea från Rut m. fl, en affär med jättemycket fint. Ganska hyfsade priser med. 99:- för kjolen o 149:- för klänningen.
Köpte en vit kofta med från Bik Bok!

Vid halv tre gick vi tillbaks till hotellet, vi fick våra rum då så det var skönt.
Åt lite gott uppe på hotellet innan vi gick till Liseberg.

Var sjukt mycket folk där, berodde väl på Gothina Cupen!
Väntetiden på karusellerna var mellan 15-45 min, så det blev bara två karuseller. Älsklingen som hade sett fram emot att åka alla karuseller han ville blev lite besviken, så trist med så långa köer.
Men vi åkte i allafall flum flashen, var ett tag sen man åkte den.
Älsklingen ville så gärna sitta längst fram för man blev minst blöt då, trodde han ja!!!! Det var ju han som blev blötast o inte lite blöt utan väldigt mycket!
Där fick han. hahaha!!!

Det blev liseberg i två timmar, sen blev det middag ute på stan!
Vi åt på en resturang som hette frågetecknet, som låg en bit från hotellet. Jag åt wallenburgare (fiskburgare med fetaost i) med pommes o sås! Var faktiskt jättegott.

Klockan halvelva somnade vi gott i hotellets sköna sängar..zzzzz...

Nästa morgon var det god,stor frukost buffe som stod på menyn,, ägg, bacon, macka, fil, köttbullar, kex med ost o annat gott lassade man upp på tallriken. Mätt som en plätt blev man!

Efter det gick vi en liten runda. Kl halv ett åkte vi till tåget, som gick hem vid halv två.

När vi kom hem till sjöbo gick vi ner till älsklingens mamma o pappa, lille kasper blev så glad när vi kom. Det blev man sj med hade saknat den lilla busen!
Köpte present till han i Göteborg en påse godis, o en påse tugg skor!
Som får delas med Zimba!

Vi gick en liten runda på marknaden efter det, köpte en stickad blå tröja till Kasper. han blir ett halv år på måndag, så tänkte han kunde få den o godiset då!
Fick dock klippa av den idag o sy på rött band nere omkring eftersom den var dubbelt så lång som han. Tänkte också sy på ett märke på ryggen sen. Lite trist med bara blått.
Lägger in en bild när den är klar!
Fick också en jätte söt silver ring av älsklingen.

Klockan 23.00 var vi hemma igen, o då var här ännu en vovve som blev väldigt glad.
Var jätteskönt att få gå o lägga sig sen var ganska trött efter trippen till Göteborg!

En blöt älskling efter turen i Flum Flashen!

Klänningen jag köpte, blev väldigt dålig bild.. Men den är i allafall lila