Min Jul 2009

Tänk att man går och längtar efter julen så länge, och nu e den förbi...
Ännu en jul som man har firat.
Bortsett från att man gick och blev förkyld o har haft lite hosta så har julen varit väldigt mysig o trevlig.

Min förkylning e dock borta nu, väldigt skönt tycker jag. Hostan håller i sig men kommer även förvinna snart hoppas jag.

Lille Julafton!

Denna dag firade vi hos mamma. Var nere i byn vid middagstid för att handla mat till kvällen o fixa de sista julklapparna. Tog lite tid eftersom där var mycket folk ute i byn. Längst tid tog det i blomsteraffärn där vi skulle fixa lite blommor.
Under tiden gick älskling hem till mamma o började laga mat.
Var en del som skulle göras, mycket gott...
Var så gott med mat för man hade ju inte ätit så mycket innan på dagen.
Årets första julmat var äten...
Gud så mätt man var.
Lite senare så var det dags för julklappsöppning, har blivet så att vi gör det den 23 i stället för vi e iväg på jukafton.
Mina julklappar som jag fick:
Av mamma:
Svarta jeans, en tröja, pilgrimsörhängen, två armband o ljusstakar.
Av älskling:
En stickad mamma tröja från mamma licious beställd på Nelly!
Klockan sex var vi hemma igen, kom i säng vid lite över tio. Var helt slut då. Jäkla förkylning!!!

Julafton!

Denna dag bar det av till lödde till min moster o hennes man. Var mamma, mormor, morfar, älskling o jag som åkte dit.
Började med att dricka glögg när vi kom dit vid ett. Sen blev det julmat på stora fat som sattes fram. Var väldigt gott idag med. Ännu en dag som man blev mätt i magen.
Vid tre var det dags för Kalle Anka, var bara mamma o jag som såg det de andra valde att titta på något annat.
Julklappsutdelning blev det sen, brukar göra så att vi drar ett namn innan jul så ska man köpa till den personen. Fick mamma så det var inte så svårt, min mosters man hade köpt till  mig fick ett presentkort på Mq.
Hemma i Sjöbo var vi klockan sex. Hade varit en jättemysig julafton.

Juldagen!

Vi var i Lödde även denna dag hos min moster. Idag kom även min kusin o hans familj. Var skoj att träffa dem var ett tag sen. klockan fem åt vi middag, idag blev det inte någon julmat istället blev det hemmagjord fiskgratäng
med räkor o hummersås. Var hur gott som helst.
Senare på kvällen spelade vi spel, vem vill bli miljonär? Vann det gjorde Rune o Fabian.
Vi körde hem vid halv åtta tiden.

Annandag jul!

Denna dag är det många som springer runt på julrea, men jag var uppe hos mamma o tog det lugnt hela dagen. var skönt att vila upp sig. Tittade på tv o gjorde inte så mycket mer!

Sammanfattning av julen, Mycket trevlig, med god mat, fina klappar o trevligt sällskap!

Nu idag vid tre kommer Johanna vi ska byta klappar o fika, Ska bli kul var ett tag sen vi träffades nu.


Fina ljusstakar, har blivet helt tokig i ljusstakar/lyktor som e lite
annorlunda.


Armband o pilgrimsörhänge.


Svarta jeans o tröja.

Bara tröjan från älsklin som fattas, har den på mig idag så det får bli en dag senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0