Mina första år!

Tror de flesta liksom jag hade en sådan bok när de var små... Där ens mamma hade noggrant skrivet om ens hänelser under ens första år. Satt in foto o fyllt i om händelser o högtider. Själv hade jag den klassika rosa med en lite flica på, älsklingen hade en likadan men då en blå.
Var skoj att läsa i den när man hade lärt sig läsa o förstå.

När jag fick veta att vi skulle bli föräldrar var det en självklarhet att vi också skulle ha en sådan bok. Nu dessa dagar har de visst utvecklat de mer. Desto fler sidor o andra saker som dikter o visor. Finns även böcker där man fyller i redan från tiden då man var gravid. Så igår googlade jag på " mina första år" o kom in på en sida, www.hemlangtan.com där de hade en jätte söt bok på hela 144 sidor, en ganska tjock bok då. Men jag som tycker det är skoj att skriva o fylla i o pyssla beställde givetvis denna. Var ingen specifik som man kunde ha enbart till pojke eller flicka utan en som passade till båda.

Så nu kommer den antagligen imorgon på posten, sen e det bara att börja fylla i under ens gradivitet tid o kanske lägga in lite foto på bebis magen! Kommer säkert finnas en massa man vill skriva om!

Nu ska det lagas mat hoppas älsklingen tar hand om det, känner mig lite trött... Blir sockerstekta potatis med kotlett bacon. Ikväll ska vi se den nyaste Wallander fimen tror den heter Cellisten eller ngt liknande!

Mysig kväll på er. Kram från mig!

 Mina första år   Boken ser ut såhär på framsidan verkade vara jätte mycket skoj att skriva i den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0